Kompleksowy serwis olejowy
Auto-Gum oferuje okresową wymianę oleju oraz filtrów. Rekomendujemy produkty znanych producentów: CASTROL, VALVOLINE i PLATINUM. Na życzenie klienta wykonujemy wymianę oleju, wykorzystując produkty innych firm.
Ograniczenie tarcia i temperatury pracy silnika
Olej zapewnia rozprowadzenie cienkiej warstwy smarującej, która ogranicza tarcie pomiędzy metalowymi częściami silnika. Redukuje ryzyko przegrzewania się, wydłuża żywotność oraz zapobiega odkształcaniu się części ruchomych silnika.
Wymiana oleju w komorze silnika pozwala usunąć nagromadzone podczas jazdy zanieczyszczenia, pogarszające parametry smarne oleju. Dlatego tak istotny jest systematyczny serwis olejowy, któremu towarzyszy wymiana filtra.
Nawet 30% aut ma za niski poziom oleju
Każdy silnik w czasie pracy zużywa olej. Dopuszczalny ubytek oleju silnikowego sięga 1 l/1.000 km, dlatego tak istotna jest okresowa kontrola. Bagnet komory olejowej silnika ma dwa znaczniki (min./max). Różnica pomiędzy granicznymi strefami wynosi ok. 1 litr oleju.
Warunki jazdy a częstotliwość wymiany oleju
Częstotliwość wymiany oleju silnikowego wskazuje producent samochodu, zależnie od przewidzianego rodzaju oraz właściwości oleju dobranych do rodzaju silnika. Niezbędne informacje podana są w książce serwisowej pojazdu.
Większość samochodów wymaga wymiany oleju co 15-20 tysięcy kilometrów lub po okresie roku. Szybkość zużywania oleju przez silnik oraz warunki jego pracy są także bardzo istotne.
Jazda miejska, duże przebiegi
Jazda po mieście, częste ruszanie oraz zatrzymywanie się, przejeżdżanie krótkich odcinkach, utrzymywanie wysokich obrotów silnika, parkowanie na zewnątrz to powody utrudnień pracy silnika. Przy tego typu jeździe zdecydowanie zalecana jest szybsza wymiana oleju.
Samochody z większym przebiegiem (ponad 200 tys. km) wymagają stosowania olejów uszczelniających z substancjami redukującymi spalanie i wycieki. Zabiegi te wydłużają żywotność silnika.
Nadmierne zużycie oleju
Najczęstsze przyczyny ubytku oleju silnikowego to:
- nieszczelność silnika,
- wycieki poprzez uszczelki i simeringi,
- zużyty układ tłokowo-korbowy
- zużycie uszczelniaczy zaworów,
- awaria turbosprężarki (turbodiesle).
Ceramizer – lekarstwo dla Twojego auta
Ceramizacja to nowa technologia regenerująca silniki, skrzynie biegów, mosty itp., w których występuje tarcie metalu o metal. Warstwa ceramiczna powstaje dzięki połączeniu i dyfuzji cząsteczek Ceramizera z cząsteczkami metalu.
Schemat przebiegu ceramizacji w silniku samochodowym
Ekipa Auto-Gum testowała produkty Ceramizer w autach firmowych i pracowników. Jesteśmy zadowoleni ze skuteczności ich działania, nadal ich używamy – dlatego oferujemy je w stałej sprzedaży.
Więcej o Ceramizerach, ich rodzajach, sposobach oraz miejscach stosowania dowiesz się na naszej stronie (kliknij na baner powyżej).