Nie wykonujemy usługi wymiany rozrządów i sprzęgieł na materiałach powierzonych przez klienta
UKŁAD ROZRZĄDU
- wymiana paska zębatego
- wymiana napinaczy
- naprawy silników po pęknięciu paska rozrządu
UKŁAD NAPĘDOWY
- wymiana przegubów
- wymiana sprzęgieł
- wymiana łożysk
W przypadku dostarczenia przez klienta materiałów własnych do usługi doliczamy 25% marży
Pasek lub łańcuszek rozrządu
Producenci silników samochodowych do napędzania rozrządu stosują pasek lub łańcuszek. Ocenia się, że 75% jeżdżących w Polsce samochodów ma układ rozrządu napędzany przez pasek, a pozostałe 25% – przez łańcuszek.
Rozrząd i napędzany przez niego osprzęt silnika
Rozrząd to niezwykle newralgiczny element silnika. Jak każdy pracujący element ulega zużyciu, dlatego należy wymieniać go w odpowiednim czasie. Prawidłowe jego określenie powinno opierać się na wskazaniach producenta auta.
Rzeczywistość okazuje się być bardziej złożona. Na wytrzymałość rozrządu mają wpływ: jakość paska, koła zębate, rolki prowadzące, napinacz oraz elementy współpracujące: pompa chłodząca, pompa oleju czy aparat zapłonowy.
Prawidłowo wymieniony pasek rozrządu:
Wytrzymałość układu rozrządu
Żywotność elementów rozrządu oraz osprzętu współpracującego silnika zależy też od przebiegu i wieku samochodu, sposobu jego eksploatacji, prawidłowej obsługi serwisowej, stopnia czystości silnika oraz awarii i usterek ww. części.
Szybsza niż zalecana przez producenta wymiana paska rozrządu zapobiega poważnym skutkom finansowym. Wskazana jest szczególnie przy zakupie samochodu z niepełną bądź wątpliwą historią serwisową.
Auto-Świat: Pasek rozrządu: stan przedzawałowy
Wikipedia: Układ rozrządu silnika spalinowego
Wymiana paska rozrządu z gwarancją!
Wymiana paska rozrządu wraz z zależnym osprzętem jest jedną z wielu usług świadczonych przez firmę Auto-Gum. Wykonujemy wymianę rozrządu wszelkich typów silników, w tym: IOE, SV, SOHC, OHC, DOHC i OHV.
Prawidłowa wymiana elementów rozrządu
Przy wymianie paska rozrządu wykorzystujemy specjalistyczną blokadę silnika. Pozwala to naszym klientom na zachowanie 100% pewności dobrze wykonanej usługi, potwierdzanej udzieleniem gwarancji przez firmę Auto-Gum.
Wymieniamy także pozostałe elementy rozrządu: rolki prowadzące, napinacze, uszczelniacze wałków rozrządu, uszczelniacze wału korbowego, pompę cieczy chłodzącej (lub jej uszczelki) i inne elementy napędzane paskiem rozrządu.
Pasek rozrządu tuż przed zerwaniem:
Na zdjęciach widać pasek rozrządu tuż przed pęknięciem. Przy wymianie paska rozrządu przeprowadzonej w innym warsztacie właściciel samochodu chciał zaoszczędzić na kosztach nowego napinacza paska rozrządu.
Pasek rozrządu poważnie uszkodzony przez zatarty napinacz:
Efektem tej pozornej oszczędności było zatarcie się napinacza. Na szczęście samochód dotarł do naszego warsztatu dosłownie w ostatniej chwili. Właściciel ponownie musiał wymienić pasek rozrządu – tym razem z nowym napinaczem. Uniknął jednak dużo poważniejszych kosztów naprawy silnika.